optimumlogo-190
Remote Support
T: +31 (0)88 – 747 73 00
Oud-Eemnesserweg 5-J
3741 MP BAARN

support@optimumict.nl
Optimum ICT | Office 365: uw nieuwe telefooncentrale?
16130
post-template-default,single,single-post,postid-16130,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_from_right,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Office 365: uw nieuwe telefooncentrale?

Office 365: uw nieuwe telefooncentrale?

De recent toegevoegde diensten voor online vergaderingen en telefonie in Office 365 geven het platform nog een grotere meerwaarde.

Bedrijven kunnen namelijk de aanwezige oplossingen voor telefonie en (online) vergaderingen vervangen door innovatieve diensten die gebaseerd zijn op het welbekende Skype voor Bedrijven, dat volledig geïntegreerd is in Office 365.

Skype voor Bedrijven is ontwikkeld met de vertrouwde Skype gebruikersinterface als basis. U kunt nu net zo makkelijk contact leggen met uw collega’s als met uw vrienden en familie op Skype.

De nieuwe opties voor telefonie in een notendop:

  • PSTN Conferencing biedt de mogelijkheid om in te bellen op een vergadering middels een telefoonnummer. Daarmee kunnen genodigden die onderweg zijn toch deelnemen aan een vergadering.
  • Met Skype Meeting BroadCast kunt u virtuele vergaderingen organiseren met tot 10.000 deelnemers, die de bijeenkomst kunnen bijwonen met nagenoeg iedere browser of apparaat.
  • Cloud PBX (telefooncentrale) geeft bedrijven de mogelijkheid om afscheid te nemen van de traditionele telefooncentrales omdat nagenoeg al deze functies beschikbaar zullen zijn op het Office 365 platform.
  • Met PSTN Calling kan men op het Office 365 platform traditionele telefoonnummers integreren en gebruiken, zowel voor inkomende als uitgaande gesprekken. Deze laatste optie is inmiddels beschikbaar in de Verenigde Staten, andere landen volgen. Voor de levering van deze optie zal Microsoft intensief samenwerken met lokale providers als Vodafone, BT en Verizon.

Microsoft is het eerste bedrijf dat er in geslaagd is om deze combinatie van diensten – een online zakelijk telefoniesysteem met opties voor vergaderingen inclusief audio, video en schermdeling- te integreren in een wereldwijd beschikbaar pakket voor productiviteit en samenwerking.

U kunt uw infrastructuur vereenvoudigen met het Office 365 platform voor vergaderingen en telefonie. Hiermee kunt u besparen op vaste kosten maar tevens op onderhoud.

Office 365 E5 Plan
De nieuwe opties voor Office 365 komen in ieder geval beschikbaar als onderdeel van het zgn. E5 abonnement. Het E4 abonnement komt daarmee straks te vervallen. Het E5 abonnement bevat specifiek verder de volgende aanvullende onderdelen:

  • Lockbox
    Met Lockbox ontvangt u een bericht zodra een Microsoft Support Engineer toegang tot uw Office 365 omgeving wil krijgen. Mocht er zich bijv. een storing aandienen met een mailbox, dan kan het zijn dat Microsoft Support toegang moet hebben tot uw 365 omgeving om de zaak te kunnen onderzoeken. Lockbox zorgt ervoor dat u hiervan op de hoogte gesteld wordt en u kunt dan aangeven of u daarmee akkoord gaat.
  • Delve Analytics
    Met Delve Analytics kunt u rapporten en statistieken bekijken van het gebruik van email, Skype en Yammer binnen uw teams. U krijgt aantallen en trends te zien. Er is ook een index opgenomen waaruit u kunt opmaken hoe de werk-prive balans is, gebaseerd op cijfers van het gebruik van mail buiten kantooruren.
  • Geavanceerde Risicobeveiliging voor Exchange Online
    De berichtenfilters voor virussen en spam binnen Office 365 zijn standaard van een zeer hoog niveau. Met de Geavanceerde Risicobeveiliging wordt er nog een extra laag toegevoegd, waarbij er tevens een check plaatsvindt op nog onbekende malware en virussen. Hiervoor wordt een gedragsanalyse ofwel heuristische scan uitgevoerd.
  • Power BI Pro
    Power BI Pro is een tool waarmee bedrijfsresultaten sneller, efficiënter en duidelijker te analyseren zijn middels real-time dashboards, interactieve rapporten en indrukwekkende presentaties.

De vaste maandelijkse kosten van het Office 365 E5 abonnement zullen in Nederland rond de 30 euro excl. BTW per gebruiker uitkomen. Voor deze prijs haalt u een oplossing met ongekende kwaliteit en flexibiliteit in huis. Zodra het volledige scala aan telefonie opties geïntegreerd en geactiveerd is op het 365 platform, zijn er voor organisaties substantiële besparingen te behalen.

Bellen via Skype voor Bedrijven is een bijzondere en aangename ervaring, die we u graag demonstreren. Heeft u toch liever een vast toestel op uw bureau of wilt u kunnen schakelen tussen beiden? Geen probleem, ook dit is straks mogelijk met Office 365 E5.

Bekijk deze video om te zien welke voordelen Skype voor Bedrijven voor uw organisatie kan hebben:

Enthousiast geworden? Neem vandaag contact met ons op, we komen graag bij u langs voor een vrijblijvende toelichting en demo!