optimumlogo-190
Remote Support
T: +31 (0)88 – 747 73 00
Oud-Eemnesserweg 5-J
3741 MP BAARN

support@optimumict.nl
Optimum ICT | Zelf uw 365 wachtwoord resetten
16183
post-template-default,single,single-post,postid-16183,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,side_menu_slide_from_right,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Zelf uw 365 wachtwoord resetten

Zelf uw 365 wachtwoord resetten

Met een aanpassing in de Office 365 omgeving, krijgt u als gebruiker zelf de mogelijkheid om uw wachtwoord te wijzigen bij verlies of verstrijken van de reguliere wachtwoordtermijn van 90 dagen.

Nadat de optie voor uw bedrijf is ingeschakeld dient u zelf nog wel de details in te vullen waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Hieronder treft u de stappen om e.e.a. te activeren voor uw account:

  1. Meldt u aan op het Office 365 portal door te browsen naar https://portal.office.com
  1. Geef uw e-mail adres en het huidige wachtwoord in en klik op Aanmelden

  1. U krijgt nu een bericht te zien waarin wordt gevraagd om informatie toevoegen waarmee u later evt. het wachtwoord kunt resetten. Klik op Nu instellen om verder te gaan.

  1. Vervolgens komt u in een venster met de titel Microsoft Azure. Klik hier op mijn wachtwoord opnieuw invoeren

  1. In dit scherm voert opnieuw uw wachtwoord in en drukt u opnieuw op Aanmelden

  1. In de volgende stap kunt u uw details invullen, standaard wordt u verzocht om zowel een mobiel nummer als e-mail adres op te geven.

  1. Als u bij de optie voor het mobiele nummer op Nu instellen klikt, krijgt u dit venster te zien

  1. Voer uw landcode en mobiele telefoonnummer in en druk op sms-bericht verzenden

  1. Er verschijnt een vak waarin u de beveiligingscode kunt invullen die u op uw mobiele telefoon per SMS ontvangen heeft. Voer de code in en druk op verifiëren

U komt weer terug in het vorige venster, aangegeven wordt dat uw mobiele nummer geverifieerd is.

  1. Volg nu dezelfde procedure voor het e-mail adres voor authenticatie. Geef daarbij een alternatief e-mail adres in. Dit kan bijv. een privé e-mail adres zijn

  1. Als zowel het mobiele nummer als alternatieve e-mail adres geverifieerd zijn, kiest u voor Voltooien. U wordt weer teruggeleid naar het Office 365 portal. Uw account is nu ingesteld voor de zgn. Self Service Password Reset.